magyar angol német

<<<< vissza

A KEMPP és a Gárdonyi TDMSZ az EDEN pályázat döntőjében

A megjelenés dátuma: 2011.05.14
Az Európai Bizottság 2010-ben immár ötödik alkalommal írt ki pályázatot az ún. ,,European Destinations of Excellence’’ azaz a ,,Kiváló Európai Desztinációk’’ témában. A pályázat keretében megvalósítandó projekt célja, hogy felhívja a figyelmet az európai turisztikai desztinációk értékeire, sokszínűségére, továbbá, hogy a turisztikai fejlesztéseiket a társadalmi-kulturális-környezeti fenntarthatóság elvei mentén végző desztinációk promócióját támogassa.

A projekt keretében minden évben kiválasztásra kerül tagállamonként egy kiváló desztináció, amely különféle díjazásokban részesül. A projekt végrehajtásával az Európai Bizottság többek között ösztönözni kívánja a szezonalitás és a területi koncentráció oldását, a fenntartható turizmusfejlesztési modellek terjedését, továbbá elő kívánja segíteni a jó gyakorlatok közötti tapasztalatcserét, illetve a szakmai kapcsolatok erősödését a díjazásban részesülő desztinációk között.

A 2010/2011-ben indult téma az ,,EDEN destination with regenerated physical site’’, aminek keretében Magyarországon a ’Régi értékek – új funkciók’ címmel került a legjobb desztináció kiválasztásra. A cél olyan térségi turisztikai desztinációk, turisztikai együttműködések kiválasztása és díjazása volt, amelyek ipari, mezőgazdasági, közlekedési vagy katonai örökségükhöz kapcsolódó turisztikai kínálatukat magas színvonalon mutatják be a turisták számára.

A Katonai Emlékpark Pákozd Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesülettel közösen pályázott, és a döntőbe jutott a katonai örökséghez kapcsolódó turisztikai kínálatával.
 
Az EDEN pályázati felhívásra 16 nevezés érkezett be, a győztes kiválasztása szakmai zárókonferencia keretei között egy turisztikai szakemberekből álló Döntőbizottság részvételével történt Budapesten az A38 rendezvényhajón.
A május 10-én megrendezett eseményen az öt legjobb eredményt elért desztináció – közöttük a KEMPP és a Gárdonyi TDMSZ - kapott bemutatkozási lehetőséget.
Szoros versenyben végül a "Mecseki meglepetések: új értékek – régi terek" című pályaművét hirdette ki a szakmai zsűri győztesként.
 
A nyertes magyarországi térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez a Magyar Turizmus Zrt. 2.000.000 Ft értékben járul hozzá. Külön díjazásban és elismerő oklevélben részesült a győztest követő legjobb négy résztvevő is, így a KEMPP a Gárdonyi Turisztikai Egyesülettel. A különdíj egy-egy 500 000 Ft értékű marketing megjelenési lehetőség