magyar angol német


PROGRAMOK

elso_szulo_elvalaszto

<<<< vissza

SZÁMHÁBORÚ 2011

A megjelenés dátuma: 2011.09.14

Főhajtás a honvédeknek

Számháború az 1848-as pákozdi csata tiszteletére

Pákozd 2011

1.      A játék célja:

    • Egy, a fiatalokat megmozgató, jó hangulatú esemény szervezése
    • Megemlékezés a pákozdi csatáról
    • Honvédelmi nevelés fontosságának tudatosítása
    • A hagyományos katonai értékek közül a bátorság, fegyelem és tisztesség alkalmazása játék közben
    • Az alkalmazott technikai eszközök használatának megismerése

2.      A játék leírása – játékszabályok

2.1.   Résztvevők:

2.1.1.      Szemben álló csapatok (elnevezésük század)

A század felépítése:

 

 

 

  • Raj: 12-15 „honvéd”, közülük egy választott rajvezető

  • Szakasz: 2 raj, egy választott szakaszvezető

  • Század: 3 szakasz ,1 századparancsnok (ismert közéleti, sport vagy média személyiség), + 1 fő törzsfőnök – hivatásos katona és közvetlenül alárendelve a gyerekek közül választott 3 szárnysegéd.

A századok a pákozdi csatához köthető történelmi személyiségekről kapják elnevezésüket, az egy századhoz tartozók

  • egyforma színű (barna, illetve zöld) pólóban,
  • és eltérő színű (világoskék alapon fekete, illetve világoszöld alapon fekete) számokkal harcolnak

A beosztásokat karszalag jelzi a következők szerint:
 

századparancsnok kék
törzsfőnök fehér
szárnysegéd zöld
szakaszparancsnok piros
rajparancsnok sárga

           

2.1.2.      Megfigyelők, segítők: a szervezők által biztosított 10 fő, feladatuk a játék irányítása, felügyelete, értékelése.

2.1.3.     Határvadászok: kb. 15 fő hivatásos katona, feladatuk a helyszín biztosítása, továbbá, hogy a játékra kijelölt területet a gyerekek véletlenül vagy szándékosan ne hagyják el.

2.2.   A harc célja:

A kijelölt területen (harctéren) elrejtett néhány, a pákozdi csatához köthető személyt, tárgyat vagy eseményt ábrázoló kép felkutatása és az előre megjelölt helyre történő szállítása. A képek megtalálásához a csapatok GPS készüléket, GPS koordinátákat és térképvázlatot is kapnak. A tárgyakat mindkét csapat megszerezheti, illetve a megtalált tárgyat a kijelölt helyre vivő csapat is támadható mindaddig, amíg a kijelölt helyet el nem éri.

Kijelölt hely: a Pákozdi Katonai Emlékmű melletti terület.

2.3.   A játék menete:

A játék két fordulóból áll, egy forduló meghatározott ideig, vagy az összes tárgy megtalálásáig és a kijelölt helyre szállításáig tart.

2.4.   Értékelés, pontozás:

Ellenséges katona leolvasása:
 

Honvéd 50 pont
Rajvezető 100 pont
Szakaszvezető 300 pont
Szárnysegéd 500 pont
Századparancsnok 1000 pont
Törzsfőnök 1000 pont
Tárgyak 500 - 1000 pontig

A játékot az a csapat nyeri, amely a két forduló után több pontot szerez, az értékelést a megfigyelők végzik.

2.5.   Szükséges eszközök:

Szervezők által biztosított, csapatonként eltérő színű, négy különböző számjegyből álló számok a rögzítéshez használt megfelelő minőség gumival.

Szervezők által biztosított helymeghatározó és kommunikációs eszközök, valamint térképvázlatok.

2.6.   A „harctér” (ld. melléklet térképvázlat)

Határai:

  • A KEMPP-hez vezető aszfaltút az arborétum leágazásától a KEMPP bejáratáig (térképvázlaton pirossal jelölve)
  • Az arborétum parkolójától az arborétum bejáratáig vezető földút (zölddel jelölve)
  • Az arborétum bejáratától az aszfaltozott kerékpárútig vezető földút (zölddel jelölve)
  • A KEMPP-hez vezető aszfaltozott kerékpárút (zölddel jelölve)

A harcteret csak a KEMPP felé lehet elhagyni. A határoló utak közül a pirossal jelölt nem használható, a többi a harctérhez tartozik – szabadon használható.

2.7.   Általános szabályok:

2.7.1.      Számok: a számok négy különböző számjegyből állnak. A számot minden játékos (amíg játékban van) köteles a homlokán viselni.

2.7.2.      Leolvasás: az ellenfél „katonájának” kilövése számának leolvasásával és hangosan történő bemondásával történik. A leolvasott játékos köteles a számát levenni és a „talált” kifejezéssel hangosan jelezni a találatot, majd a legrövidebb úton a kijelölt helyre („hullaház”) menni. Amennyiben a kilőtt játékosnál megszerzett, pontot érő kép van, azt a közvetlen közelében még játékban lévő társának átadhatja. Ha nincs játékban lévő társ a közelében, köteles a képet az ellenfélnek átadni.

Számát a legközelebbi segítőnek, vagy a kijelölt területen lévő segítőnek le kell adnia. Akit kilőttek, társainak segítséget semmilyen formában nem adhat.

2.7.3.      Takarás:

·         Megengedett a föld, ég, fa és emberimádás

·         Tilos a számot kendővel, sapkával vagy kézben tartott tárggyal takarni.

2.7.4.      Technikai eszközök

A játék szervezői által biztosított eszközökön kívül más technikai eszközök (pl. távcső) nem használhatók. Íróeszköz és a papír az ellenfél számainak felírására szintén nem használható.

2.8.   Egyéb szabályok:

2.8.1.                 Mindenféle erőszak, ellenféllel történő fizikai érintkezés tiltott.

2.8.2.                 A harctéren korlátozás nélkül használhatók az ösvények és azok a fás, bokros területek, ahol a növényzet rongálása (letaposás, letörés) nélkül lehet előrehaladni.

2.8.3.                 a 2.6. pontban leírt területet elhagyni tilos


2.9.   Levonások

Ha valaki szándékosan, vagy figyelmetlenségből a leírt játékszabályokat nem tartja be, a játék tisztaságára (is) ügyelő segítők az alábbiak szerint büntető pontokat adhatnak, amelyek a játék végén a csapat összes pontszámából levonásra kerülnek.

Levonható pontok:

2.9.1 – érvényes leolvasásnál a szám levétele helyett a játék folytatása
  500 pont + a szám elvétele
2.9.2 – takarás nem megengedett módon
  200 pont
2.9.3 – meg nem engedett technikai eszköz alkalmazása
  100 – 500 pontig + az eszköz elvétele a játék végéig
2.9.4 – fizikai erő használata ellenféllel
  3000 pont + játékból való kizárás
2.9.5 – természet rongálása
  1000 pont
2.9.6 – terület elhagyása
  100 – 500 pontig + a szám elvétele

       
            
                       
 

Térkép:



 

A szabályokat valamint a jelentkezési lapot pdf formátumban le lehet tölteni.

Szabályzat

Jelentkezési lap